Animals


Good morning!

Today, we will remember some useful information about animals.
Hoy recordaremos información útil sobre los animales.

Animals walk, climb, fly, jump, swim or slither.
Los animales andan, trepan, vuelan, saltan, nadan o se deslizan


jump

climb

fly

walk

swim

slither



Animals adapt to their environment:

Los animales se adaptan a su entorno

 
Giraffes have a long neck in order to be able to get the higher leaves/ Las jirafas tienen el cuello largo para llegar a las hojas más altas.


Polar foxes have fur in order to resist low temperatures. Its fur is white in order to hide easily/ Los zorros polares tienen pelo para resistir a las bajas temperaturas. Su pelo es blanco para que les sea fácil esconderse.

Fish have got fins in order to swim/ Los peces tienen aletas para poder nadar.


Depending on where they live, thy can be:


  • Wild animals: they live in the forest, in the Artic, in the sea.../ Animales salvajes: viven en el bosque, en el Ártico, en el mar,...

  • Domestic animals: they live at home / Animales domésticos: viven en casa.




Depending on how they feed themselves, they can be:
Dependiendo de lo que comen, pueden ser:

  • Carnivores: they eat other animals/ Carnívoros: comen otros animales


  • Herbivores: they eat plants/ Herbívoros: comen plantas



  • Omnivores: they eat plants and other animals/ Omnívoros: comen plantas y otros animales





Depending on how they are born, they can be:


  • Viviparous animals: they are born from their mother´s body/ Vivíparos: nacen del vientre materno.


  • Oviparous animals: they are born from eggs/ Ovíparos: nacen de un huevo



This would be a conceptual map of the unit.
Este podría ser un mapa conceptual de la unidad.




¿Practicamos?
Do we practice?

Game 1, Game 2, Game 3

You can also send me to my email address (teacherjimenapr@gmail.com) the following worksheets (whichever you want, it´s optional)

Podéis también enviar a mi correo (teacherjimenapr@gmail.com) las siguientes fichas online (las que queráis, es opcional):

1) Describing animals
2) Animals
3) Domestic and wild animals
4) Can animals do this?
5) Extra difficult one! Describing animals2


See you soon!

Comentarios

Entradas populares de este blog

Classroom objects

Sound -ING and tongue twister

Vertebrates and invertebrates LAPBOOK